HTML

king of the shit 2.2

valóság és fikció a világ legnagyobb állatkertjéből

Friss topikok

  • andris: kurva nagy!!!!! (2008.08.08. 15:31) :)
  • megacrash: ugy emlekszem megirtam a bevezetot kiraktam aztan elkezdtem hozza irni, szoval valszinueg kb. egy ... (2008.05.11. 15:35) delfin/cápa/természet
  • amúgy: végre:) szeretem, ha nem otthon vagy, sokkal izgalmasabbak a bejegyzéseid:) (2008.07.16. 17:09) landön
  • BABAAAAAAAA: persze, mindig csak a polonyi andris....mi? ;) (2008.06.13. 12:23) bezár a bazár
  • nuyorican: sztorizz csak. (2008.05.28. 08:45) pamm pamm pamm

Linkblog

delfin/cápa/természet

2008.05.01. 09:37 megacrash

ma délelőtt little wategosnál egy csapat delfinnel szörföztünk. kb. hatan-heten voltak és úgy 6-8 méterre úszkáltak tőlünk, ki-ki ugrálva a vízből. első pillanatban amikor meglátod és rájössz, hogy az nem egy szörfös vagy egy búvár hanem egy uszony, kicsit ijesztő, de a mozgásából, meg abból hogy többen vannak,  szerencsére gyorsan kiderül, hogy nem cápa. máskor is úsztam már delfinekkel, de ilyen közel még sosem voltam hozzájuk (cápával konkrétan volt már karnyújtásnyira randevúm). sajnos nincs vízálló kamerám, dehát amúgy is képtelenség mindenről képet csinálni. majd egyszer, most már úgyis tudom, hova járnak.

erről most eszembe jutott egy téma amiről már akartam írni egy ideje:pár napja a tévé és az újságok tele voltak egy floridai cápatámadással. egy idős palit megharapott egy nagy fehércápa, és szegény elvérzett, mire kiértek vele a partra. floridában ezután óriási hajtóvadászatot rendeztek, 15 környező tengerpartot zártak le két napig, arról pont nem volt hír, hogy a cápát megtalálták-e, mindenesetre jól bepánikoltattak mindenkit egész floridában.

 

érdekes, ezt a kérdést ausztráliában hogy intézik: hasonló tragédia történt pár hete ballinánál, ami kb. 40 kilométerre van byron baytől, egy bodyboardos 16 éves srácot mart halálra egy cápa. az újságok, tv erről is részletesen beszámolt (az indexen is írtak róla, szokás szerint épp csak a cikk háromnegyede volt hibás/pontatlan/rosszul fordított), de a partot nem zárták le, és egész biztos vagyok benne, hogy másnap hajnalban már ugyan úgy kinn voltak szörfözni napfelkeltekor a helyi szörfjunkiek. úgy, ahogy a byroni keménymag simán benn marad a vízben, még akkor is, ha köztük úszkál egy ilyen dög.

ezek a támadások elég ritkák, és szinte mind "baleset", tehát a cápa összetéveszt téged egy fókával vagy teknőssel, és megmar, majd mikor rájön, hogy nem vagy egyik sem, tovább áll. sajnos arról, hogy valójában mi vagy, csak a szájával tud meggyőződni, ez pedig neked egy lábadba vagy karodba, esetleg az életedbe kerül. de fontos tudni, hogy a cápák egyáltalán nem vadásznak az emberekre. ha vadásznának a fürdőzőkre, reggelente tucatnyi cápa úszkálna a part mentén, várva a német turistákat, és nem évi egy halálos támadás lenne, hanem annyi, amennyi emberhúst megkívánnak. ugyanis, ha egyszer benn vagy a vízben, a cápa, ami teszemazt fél kilométerre úszkál tőled, már tudja, hogy ott vagy. amíg a vízben úszol, a cápának pont egy döntés kérdése, hogy óránként 50-70km-es sebességgel meginduljon-e feléd. ez pedig szinte soha nem történik meg. viszont, sajnos meg kell barátkozni a gondolattal, hogy ha kinn vagy a vizen, akkor ott mindenféle állat él. 

 

tavaly december körül byronban hemzsegtek a cápák, mégsem zártak le egy partot sem. még a napi átlag hat (!) bejelentés, a két-három konkrét támadás, és a ballinai halálos támadás után sem. mondjuk be se mentem, nem attól féltem, hogy megharapnak, inkább attól, hogy meglátok egyet, az pont elég. az ausztrálok tisztában vannak vele, hogy a cápák hozzátartoznak az óceánhoz. az újságokban, ha cápát látnak vagy cápatámadás történik, mindig felhívják a figyelmet arra, hogy tisztelni kell az állatvilágot, és lehetőleg megpróbálni elkerülni a találkozást.

nem beszéltem még olyan ausztrál szörfössel, aki ne találkozott volna cápával, és rengeteg közül csak egy olyannal találkoztam, akit meg is haraptak. amióta kinn élek, nekem is alapvetően megváltozott a természethez való viszonyom, egész konkrétan megszerettem, hosszú távon sokkal szívesebben is élnék egy byronhoz hasonló helyen a természet közelében, mint egy nagyvárosban. egész más életminőség, egy pillanat alatt megszűnik a stressz, ahogy kisétálsz délután a partra vagy gyalogolsz pár kilométert a környező dombok felé, a hétvégéidet pedig sokkal egyszerűbben teheted tartalmasabbá a városi rutin péntek/szombat esti bulinál és a másnapos vasárnapnál.

közben rájöttem, hogy nem sokat írtam még a szörfkultúráról sem. ha lesz egy kis időm meg ihlet, felrakok néhány bejegyzést, mert borzasztó érdekes világ.

13 komment

Címkék: tamadas byron bay, ausztralia, szorf, ballina, capa, delfin, elovilag, ocean, surf, tamadas,

A bejegyzés trackback címe:

https://megacrash.blog.hu/api/trackback/id/tr55612199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

d_nyusz 2008.05.05. 21:02:29

na,most a cápa filmzenéje motoszkál a fejemben,így kell lefeküdnöm,elég para.szerintem én vagyok az egyetlen,aki még ezen a szaron is félt.

d 2008.05.05. 21:17:24

Marci,a fotóid egyre jobbak,gyönyörűek,iszonyú ügyes vagy,de tényleg! el is felejtettem a zenét,még jó,hogy láttam a pókcsípéses képet..

amúgy 2008.05.06. 11:09:05

ahh! kijavítottad az "ehhez"-t!!:) szuper. úgy zavarta a szemem.

megacrash · http://megacrash.wordpress.com 2008.05.07. 06:14:55

amugy hol? :P danka sztem mindenki a capa mozi miatt retteg a vizbe menni, spielbergeknek regen bocsanatot kellett volna kerniuk amiatt a film miatt mindenkitol de elsosorban a capaktol:)

amúgy 2008.05.08. 13:28:16

"tovább ehhez a bejegyzéshez"....a cápák meg azért basszus...pont múlt héten olvatsam, hogy Ausztráliában meghalt egy 16 éves szörföző mert megtámadta egy cápa.....

megacrash · http://megacrash.wordpress.com 2008.05.08. 14:01:40

ja, azt nem en irom, hanem igy forditottak a wordpress kodot. a srac ballinanal halt meg, pont errol az esetrol irtam

amúgy 2008.05.08. 15:58:54

hm...érdekes...ez ilyne hosszú bejegyzés volt az elejétől fogva? vagy csak ennyire nem emlékeztem volna rá??? bocs, akkor. a fotóid meg tényleg nagyon klasszak!:)

megacrash · http://megacrash.wordpress.com 2008.05.11. 15:35:33

ugy emlekszem megirtam a bevezetot kiraktam aztan elkezdtem hozza irni, szoval valszinueg kb. egy oraig pont csak az eleje volt kinn szokott ilyen tortenni, iras kozben szokott megjonni a kedvem meg tobb irashoz:)

dakini 2008.07.25. 13:00:33

Hi! Hogy miért pont a cápa témára ugrottam, nem tudom, vagy talán még is...Mindig érdekelt az állatvilág, legyen az földön, vízen, "levegőben"... A cápák iránt már gyerekként különös vonzalmat éreztem, mikor a moziban vetítették,(JAWS) még jobban fokozódott az örömöm, a könyv olvasásánál (amit legalább háromszor elkövettem) pedig már csak az lenne jobb, ha egyszer az életben is láthatnék, egy nagy gyönyörű fehér óriást:) Na nem úúúgy, hogy éppen a lábamat készül leharapni.De mivel a földnek nem azon oldalán élek, ahol csak úgy hemzsegnek a nagy fehérek, valjuk be, biz nem sok félnivalóm van a történtekre. Amiről még említést tennék, a surfélet! Mert, ha cápák és óceán, akkor kihagyhatatlan téma, a hullámlovaglás:) Sajnálatos módon, szó volt róla , nem Ausztrália partjainál éldegélek, sem Hawain, szóval nem nagyon pattantam még deszkára (max.gördeszkára, annak is már vagy 10 éve), így aztán marad a net és az extreme sport, melynek műsoraiból a legkedveltebb ámulni ás bámulni való dolog számomra a SURF! Nos, kedves (gondolm) Marci, nagyon megindítóak soraid... rendszeresen nem, de olykor olykor( bocsi, szóismétlés, tudom,tudom, de így jött ki) olvasom őket. Természetesen várom történeteidet a szörfkultúráról,ha már neked megadatott,hogy az élen lovagolj!!! További minden jót. üdv.dakini

megacrash · http://megacrash.wordpress.com 2008.07.26. 02:50:54

mindenkeppen irok meg rola, csak vissza kell vergodnom a partra, ugy konnyebb irni rola mar masfel honapja nem voltam kinn, amugy eleg bena vagyok de legalabb lelkes:) az a capa pedig, ami a tenyeredbol eszik, a labadbol is fog!

dakini 2008.07.29. 09:11:57

hahó! másfél hónap, surf nélkül és ott élsz az óceán mellett??? Marcikám ( ha megengeded:), ezt nem mondod komolyan???!!! Ok, akkor kapd össze magad, és tell me story,mennyire nehéz megtanulni, a hullámokon lovagolni!

megacrash · http://megacrash.wordpress.com 2008.07.29. 09:41:29

nyaraltam magyarorszagon, ott nehez volt :P most amugy olyan fos az ido, tuti egy darabig nem megyek ki, ilyet meg sose lattam hogy bondi beachen reggel tizkor egyetlen ember nincs a vizben szorfdeszkaval (se sehogy)

dakini 2008.07.29. 11:55:53

ohhh.értem.nyaraltál.én is nyaralnék.cserélhettünk volna,még Te itthon, addig én ott:) nem mellesleg elmesélhetnéd,hogy jutottál ki Ausztráliába. hallottam rólad egy s mást (naaa ne hogy azt hidd valami élő legenda vagy:) csak menetközben kiderült van közös ösmerős, itt BAZ megyében:) bár én egri vagyok, csak ide igazoltam. No, ha időd engedi, és még jössz nekem egy surf történelemmel! Jack Onil kapitánytól kezd! :)
süti beállítások módosítása